Kassabeheer voor de kleinhandel en de KMO

Real Internet Solutions heeft een low-cost, gebruiksvriendelijke kassa voor uw zaakPOS Systemen van Real Internet Solutions

Zet het op in minuten, verkoop in seconden.
Geschikt voor ieder apparaat.

  • compatibel met alle hardware
  • Geen installatie en geen specifieke hardware vereist
  • Alles wat uw winkel nodig heeft
  • Online of Offline
  • ons verkooppunt blijft betrouwbaar, zelfs als uw verbinding dat niet is
  • Zet nieuwe winkels eenvoudig en snel op met slechts een internetverbinding. Gebruik uw verkooppunt vervolgens overal en altijd.
  • Waar een internetverbinding vereist is om het verkoopspunt te starten, zal het operationeel blijven zelfs na complete ontkoppeling.
  • Blijf in contact met uw klanten – en zorg dat ze blijven terugkomen
  • Beloon uw trouwe klanten met punten, giften en kortingen met ERP Partner POS  loyalty programma’s. Het gehele proces is snel en kan volledig geautomatiseerd worden. Het identificeren van uw klanten is nog sneller met loyalty-passen en barcode id’s voor uw klanten.

 

 

Ontdek onze mogelijkheden – voor een kleine prijs, wij doen KMO’s en kleinhandels groeien, … Met de juiste software !

Contact :  verkoop@ris.be – +32 56 32 50 27

 

 

Zomervakantie 2017

Beste klant,
Onze burelen zijn administratief gesloten van 21 juli 2017 tot en met 6 augustus 2017.
Wij wensen U een aangename zomervakantie!
Team Real Internet Solutions
Cher client,
Nos bureaux sont fermés du 21 Juillet, 2017 jusqu’au 6 Août, 2017.
Nous vous souhaitons des vacances agréables!
Equipe Real Internet Solutions.
Dear Customer,
Our offices are closed administratively from 21 July 2017 until 6 August 2017.
We wish you a pleasant summer vacation!
Team Real Internet Solutions

CRM Partner en het Scotsman model

CRM Partner (gebaseerd op het CRM mechanisme van Odoo) hebben wij bijgestuurd zodat de deal kwalificatie tool SCOTSMAN geïntegreerd is in het verkoopsproces.

De Scotsman methode :
S – Solution – Oplossing
C – Competition – Concurrentie
O – Opportunity – Kansen
T – Time – Tijdstip
S – Support – Draagvlak
M – Money – Budget
A – Authority – Beslissingsbevoegdheid
N – Necessity – Noodzaak

De SCOTSMAN methode geeft aanleiding tot sales acties en vormt een goede checklist om te bepalen of je moet gaan investeren in het sales proces. Het is een ‘snuffel’ techniek die doorgaans bij de Negotiatie fase van het SPANCOF verkoopstraject hoort.

Het is zeker niet bedoeld voor het inschatten van de verwachte omzet. Verwachte omzet laat zich veel beter bepalen door de fase waarin het salesproces zich bevindt (above the funnel, in the funnel, etc) b.v. conform Miller-Heiman aanpak.

De SCOTSMAN analyse is origineel niet bedoeld om te bepalen welke omzet je komende maand gaat halen.

SCOTSMAN wordt gebruikt als deal kwalificatie tool. Met andere woorden: voordat je besluit om tijd, geld en energie te besteden aan een opportunity (bijvoorbeeld het schrijven van een offerte), maak je een analyse van de opportunity om te bepalen welke scoringskansen je hebt en hoe je die kunt verbeteren.

Met de uitkomst ervan bepaal je bijvoorbeeld of je wel of niet doorgaat (go/no go moment) of welke actie je nog moet ondernemen om een goede scoringskans te maken.

Bij voorkeur gebruik je de SCOTSMAN voorafgaand aan een offerte-aanvraag van de klant om te zorgen voor een aanbod op maat en een ideale positionering te opzichte van je mogelijke concurrenten.

De 8 vragen van de Scotsman methode :
Beantwoord de volgende vragen. Elke ‘positief’ antwoord verhoogd scoringskans met 12,5%.

S – Hebben wij de juiste oplossing aangeboden?

C – Is er veel of weinig concurrentie?

O – Hebben wij te maken met een ‘buitenkansje’ of is dit een standaard aanvraag?

T – Is het de juiste tijd om de klant een aanbieding te doen?

S – Is er draagvlak voor deze offerte binnen de organisatie?

M – Is er geld en budget beschikbaar voor deze offerte?

A – Neemt onze contactpersoon ook de uiteindelijke beslissing?

N – Is er een goede aanleiding voor onze klant om tot aanschaf over te gaan?

Uitwerking :
– Stel je offerte is € 100.000.
– Je hebt 4 van de 8 vragen positief beantwoord.
– Dan is de scoringskans 50%.

Je hebt dan een indicatie van je verwachte omzet die je weer met de uiteindelijke omzet kan vergelijken. In ieder geval heb je jezelf aan het denken gezet door deze vragen te beanwoorden, waarvan je weer kan leren voor de volgende offertes.

 

KLIK HIER voor de schermopbouw

SBP kiest voor CRM en ERP

SBP uit Roeselare, het bedrijf van Johan en Renée Pillen kiest voor een kordate aanpak van hun orderflow!

SBP staat voor Waterzuiveringssystemen, hemelwater en consumptiewater.
Kortom, oplossingen voor watermanagement.
De software oplossing die RIS  heeft voorzien om SBP te laten groeien is een CMS (Website) een CRM systeem (Klantrelatiemanagement) en een ERP systeem (Orderintake, stock, facturatie en boekhouding).

SBP maakt gebruik van de marketing module en kanaliseert zijn offertes naar het ERP systeem op basis van het SPANCOF model (suspects,prospects,analyse, negiotiatie, order en follow up). Op die manier past de oplossing perfect in ons MVS model (Marketing, Verkoop en Service). Immers het basis concept van onze software is Klanten werven, Orders binnenhalen en Klanten binden door middel van een vlekkeloze service.

Dat laatste is het handelsmerk van SBP !

SBP nv, Populierstraat 3 te Roeselare
info@sbp.be

Zaakvoerder : Johan Pillen

Project beheerder @ Ris : Giovanni da Costa

Klanten Werven, Orders binnenhalen, Klanten binden – CRM Seminarie

Schrijf U vandaag nog in voor het praktijk seminarie rondom CRM op 15 juni in Cockpit 145

Klanten werven, Orders binnenhalen en klanten binden… met de juiste software.
De hoekstenen van het MVS – Model (Marketing, Verkoop en Service) in de praktijk gebracht door een team van experts op ons AFTER WORK SEMINAR te Wevelgem in Cockpit 145.

Ris nv in Cockpit 145

U bent er van overtuigd dat VERKOOP de motor van uw onderneming is ?

                                 Goed zo. Wij kunnen U verder helpen!

In een after work seminarie tonen wij U hoe U het MVS – Model (Marketing, Verkoop en Service) kan implementeren in uw onderneming met de juiste software.

CRM Partner, gebaseerd op het Odoo framework, is een Open Source, modulaire en eenvoudige software tool om uw inspanningen op verkoopsaanpak te laten renderen !

Schrijf je vandaag nog in op ons seminarie, Klik hier

Uw sprekers :

  • Rudy Vuylsteke, zaakvoeder Advieskantoor Vuylsteke & Partners
  • Dirk Desmet, zaakvoerder Servicemodel.be
  •  Kurt Ghekiere, CEO Real Internet Solutions

Waar ? Co Working Space Cockpit145 te Wevelgem

Wanneer ? Donderdag 15 juni 2017 vanaf 17u30, start 18u00, einde 21u00

Infopol 2017

InfoDispatch en InfoREAD+ op InfoPOL2017

Sinds de start in 1995 groeide INFOPOL uit van een regionaal initiatief tot dé referentie in uitrusting van politie-, bewakings- en veiligheidsdiensten voor alle aankoopverantwoordelijken en beslissingsnemers uit de volledige veiligheidsketen binnen de Benelux.

Op XPO112 worden alle diensten en producten gepresenteerd die nodig zijn voor een interventie bij een ramp, ongeval, brand of andere dringende interventie. Dit vanaf de binnenkomende oproep op het noodnummer 112 tot het binnenbrengen van de patiënt  in de spoedafdeling of het neutraliseren van de ramp.

Het team van Real Internet Solutions neemt dit keer terug deel aan deze prestigieuze beurs, en dit voor de vierde keer. Wij zijn te gast op de stand van de Politiezone VLAS (Kortrijk), samen met BARCO. U kan er een opstelling zien van de nieuwe dispatching ruimte van de zone Vlas, en naast het VMS (Video Management Systeem) van de zone, ook de ANPR camera’s van het West Vlaams Camera schild in werking zien. Ris toont er je de nieuwste versie van hun real Time InfoDISPATCH module, en de pre-release van InfoREAD+.

U kan er verder alle ANPR en Police ERP modules in werking zien.

Neem zeker je tijd voor een demo van onze Digiloket module !

Nog niet in het bezit van een uitnodiging ?  Registreer hier voor een GRATIS bezoek aan deze tweejaarlijkse beurs.

RIS & EFFIX slaan de handen in elkaar!

100001Real Internet Solutions

 

EFFIX MEER DAN OOIT ICT- EN NETWERKSPECIALIST
REAL INTERNET SOLUTIONS VOLUIT VOOR BEDRIJFSSOFTWARE

2017 dient zich alvast uitdagend en veelbelovend aan voor ICT-bedrijf EFFIX uit Waregem en software onderneming Real Internet Solutions (RIS) uit Kuurne.

Real Internet Solutions (RIS) heeft zich van bij haar oprichting in 1994 toegelegd op het ontwikkelen en aanbieden van bedrijfsspecifieke software en oplossingen voor internettoepassingen. Daarnaast beheerde RIS ook tal van toepassingen in verscheidene datacentra in Europa. Het aanbieden van bedrijfssoftware en webdiensten, alsook email- en hostingdiensten onder één dak was jarenlang de specialiteit van RIS. Het doel was steeds om one stop shopping te kunnen aanbieden aan ondernemers.

Het wordt de laatste jaren echter steeds meer duidelijk dat beide bedrijfstakken een specifieke aanpak vereisen. Niet alleen lokale dataopslag maar ook werken in de Cloud vereist een specifieke en performante ICT-infrastructuur.

Kurt Ghekiere (RIS): “Wij worden ons er meer en meer van bewust dat voor het ontwikkelen en implementeren van doeltreffende ICT-infrastructuren steeds meer gespecialiseerde kennis nodig is. Om ons in de toekomst volledig te kunnen toeleggen op onze corebusiness, met name de ontwikkeling van bedrijfssoftware, was het overlaten van onze infrastructuurafdeling aan onze bestaande partner EFFIX dan ook een logische stap.”

REAL INTERNET SOLUTIONS wil met haar e-Business (CRM/ERP) & e-Government (software voor Politie- en Brandweerdiensten) evolueren naar een dedicated provider van bedrijfssoftware voor de private sector en specifieke software voor overheden. “De toepassingen die door RIS Belgium worden ontwikkeld draaien lokaal of in de Cloud, voor deze technische ondersteuning blijven we beroep doen op onze partner EFFIX als specialist ter zake” vervolgt Kurt Ghekiere.

EFFIX Professional IT Solutions werd opgericht in 2002 en maakte reeds jaren terug de keuze om zich te specialiseren in ICT-infrastructuurdiensten voor de KMO. Zo levert EFFIX niet alleen hardware en servers, maar zorgt tevens voor een efficiënt mailverkeer, veilige internetverbindingen, back-up van data en (virtual) servers. Ook gespecialiseerde bedrijfsnetwerken behoren tot het aanbod van EFFIX, dat reeds vele jaren dergelijke diensten levert aan tal van klanten van RIS Belgium.

EFFIX wil zich blijvend onderscheiden door flexibiliteit, kwaliteit en betrokkenheid.

Geoffrey Vander Schelden (EFFIX):Proactief meedenken met onze klanten en hen correct adviseren met het oog op de ontwikkeling van hun business is de kern van onze ondernemingsvisie. Wij specialiseren ons al jaren in het bedenken en implementeren van de best mogelijke ICT-oplossingen voor ondernemingen in heel Vlaanderen. KMO’s kunnen bij ons terecht voor een totaalpakket aan ICT-diensten, van domeinregistratie, hosting en Cloud, tot complete (multisite-)netwerkstructuren.“

Werken in de Cloud heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. EFFIX was een pionier op dat vlak, dit zowel met het productaanbod van Microsoft als met eigen ontwikkelde oplossingen, en dit lokaal of in eigen datacentra.

“Werken in de Cloud is voor veel ondernemingen een bijzonder betrouwbare en kostenefficiënte werkwijze. Niettemin bekijken we steeds goed het businessmodel van onze klanten, omdat lokaal werken of een combinatie van lokaal met de Cloud in bepaalde gevallen nog steeds de betere keuze is.”  

De overname van de business unit INFRA van REAL INTERNET SOLUTIONS betekent een belangrijke opportuniteit voor EFFIX.

Hendrik Béatse (EFFIX): “Bedrijven zijn niet zo snel geneigd om over te stappen naar een nieuwe ICT-leverancier, omwille van de rompslomp die men daar (vaak ten onrechte) van verwacht. Met deze overname breiden we ons marktaandeel op een organische wijze uit. Ook geven we onze gezamenlijke klanten meer duidelijkheid omtrent onze rol en wat zij precies van ons mogen verwachten.”

EFFIX en RIS blijven ook in de toekomst als partners samenwerken bij het aanbieden van hun diensten aan de B2B-markt.

Het Network Operations Centre (NOC) van RIS wordt vanaf 6 februari 2017 overgebracht naar de burelen van EFFIX in Waregem. De vertrouwde Network Engineers van RIS blijven op post en verhuizen mee naar Waregem.

“Wij zijn heel erg blij dat we Simon en Kenneth aan ons bestaande team kunnen toevoegen. Met hun kennis en ervaring zullen zij ons team nog verder versterken, wat onze dienstverlening naar alle klanten alleen maar ten goede kan komen.”

 

EFFIX Group bvba

Zultseweg 10

8790 Waregem

+32 (0)56 98 00 11

www.effix.be

info@effix.be

 

 

Real Internet Solutions nv

Rijksweg 24

8520 Kuurne

+32 (0)56 32 50 27

www.ris.be

info@ris.be

 

Meer info?

Real Internet Solutions – Kurt Ghekiere – kurt.g@ris.be – 056 32 50 27

EFFIX Professional IT Solutions – Hendrik Béatse – hendrik.beatse@effix.be – 056 98 00 11

Enterprise versie Odoo 10

WEB Partner, SHOP Partner, CRM Partner en ERP Partner zijn allen modulaire oplossingen voor de KMO! Onze oplossingen maken gebruik van het krachtige Odoo framework, een TOP Belgisch product.

Odoo Worldwide TourSinds de release van Odoo 10 reist het Odoo team de wereld rond om deze open source oplossing te promoten. Odoo heeft actueel meer dan 2,5 miljoen gebruikers wereldwijd.
Het Odoo framework is web-based, zodat U als bedrijfsleider onze oplossingen overal en altijd kan gebruiken, een browser en internet verbinding volstaan !

Zoals aangekondigd op de Odoo Experience vorig jaar in oktober, worden de prijzen voor de Enterprise (de commerciële versie van Odoo 10) opgetrokken van €20,- naar €25,- per gebruiker per maand.  De Enterprise versie wordt ondersteund door de Odoo Partner, zoals het team van Real Internet Solutions.

 

De Odoo repository is terug verder aangevuld en bevat naast handige user guides eveneens module specifieke white papers, je kan ze hier vinden !

Het team van Real Internet Solutions kiest steeds voor je de ideale mix van modules binnen het Odoo pallet met één doel : je KMO doen groeien met de juiste software!

Ris nv - Odoo Partner voor uw KMO

 

VANDASIN – kinderopvangwijzer en dementie

De beknopte website van Vandasin staat sinds kort on-line.
Na zorgvuldig luisteren bij de reeds 60 aangesloten gemeenten brengt Vandasin weldra versie 3.0 van hun  weboplossing rond kinderopvang uit.

Alle opmerkingen en nieuw aangebrachte ideeën zullen zij hierin verwerken zodat het zoeken naar kinderopvang nog éénvoudiger word, zowel voor de ouder als voor de gemeentelijke beheerder van onze kinderopvangzoeker.

Vandasin zijn een stel creatieve geesten die met plezier uw wensen/dromen omzetten in een betaalbaar online oplossing. Wij denken graag met u mee en werken samen uw ideeën uit tot een praktisch geheel. Door de jaren heen verwierven wij héél wat kennis omtrent het vertalen van uw wensen en dromen in een praktische oplossing.Vandasin